Imatge Imatge 1
Imatge Imatge 2
Imatge Imatge 3
  • "No hi ha cap document de cultura que a la vegada no sigui de barbàrie"

Walter Benjamin (Berlín, 1892 - Portbou, 1940)

• Actualitat

Imatge FEBRER - JUNY: SEMINARI KAFKA-BENJAMIN Imatge FEBRER - JUNY: SEMINARI KAFKA-BENJAMIN
Imatge 2024/03/30: "ELS MASSALLERAS". ELS INICIS DE LA VIDA MUSICAL A PORTBOU Imatge 2024/03/30: "ELS MASSALLERAS". ELS INICIS DE LA VIDA MUSICAL A PORTBOU
Imatge 2024/03/09: CAMINO, CAMINOS DE ANTONIO MACHADO ,,, Y COLLIOURE Imatge 2024/03/09: CAMINO, CAMINOS DE ANTONIO MACHADO ,,, Y COLLIOURE
Imatge 2024/04/27: L´EXPERIÈNCIA COM A RESISTÈNCIA. LECTURES DE WALTER BENJAMIN Imatge 2024/04/27: L´EXPERIÈNCIA COM A RESISTÈNCIA. LECTURES DE WALTER BENJAMIN

FEBRER - JUNY: SEMINARI KAFKA-BENJAMIN

INTERFÍCIE KAFKA

Noves mirades sobre Franz Kafka (1893-1924) en el centenari de la seva mort des de la perspectiva de Walter Benjamin. L’obra narrativa de Kafka vista des de problemàtiques que encara avui ens interpel·len: violència, exili, transformacions econòmiques i polítiques, immigració, memòria històrica, soledat i la llei.

SABER MÉS

2024/03/30: "ELS MASSALLERAS". ELS INICIS DE LA VIDA MUSICAL A PORTBOU

HOMENATGE ALS MÚSICS D´ABANS

Acte dedicat a la memòria i record d´aquets pioners de la música que ompliren amb el seu art musical les festes, balls, concerts... d´aquell Portbou del progrés i de la cultura.

2024/03/09: CAMINO, CAMINOS DE ANTONIO MACHADO ,,, Y COLLIOURE

CONFERÈNCIA SOBRE ANTONIO MACHADO

Una visió del poeta Antonio Machado i Collioure a càrrec de Jacques Issorel, catedràtic honorari de la Universitat de Perpinyà. Ha estat director del Departament d´Estudis Hispànics i director del D.E,A. (curs de doctorat).

2024/04/27: L´EXPERIÈNCIA COM A RESISTÈNCIA. LECTURES DE WALTER BENJAMIN

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE DE LLUÍS MONTULL

L´experiència com a resistència. Lectures de Walter Benjamin planteja com Walter Benjamin va repensar el concepte d´experiéncia filosòfica a partir de la resistència i el desarrelament. El llibre aprofundeix sobre com la seva obra ofereix eines significatives per entendre el nostre present, cada vegada més a prop del col-lapse.

Imatge 22-24/09/23: VIII ESCOLA D'ESTIU WALTER BENJAMIN. "HISTÒRIA I MEMÒRIA: EXILI I RESISTÈNCIA" Imatge 22-24/09/23: VIII ESCOLA D'ESTIU WALTER BENJAMIN. "HISTÒRIA I MEMÒRIA: EXILI I RESISTÈNCIA"

Del 22 al 24 de setembre de 2023 tindrà lloc a Portbou la VIII edició de l'Escola d'Estiu Walter Benjamin sota el títol Història i Memòria: Exili i Resistència. Conferenciants: Cari Oriol Serres, Jordi Palou-Loverdos, Carme Alda Elorza, Sarra Barroso, Maria Gelpí, Amalia Rodríguez Monroy i Maria Maïlat.

Us hi esperem!

Idiomes: català, castellà, francès (veure programa complet a sota).

Inscripció gratuïta. Reserves: info@passatgescultura.org / +34. 660827023

Lloc sessions de conferències, presentacions de llibres i film: Casa Walter Benjamin/Biblioteca. Av. de Barcelona, 11.

Lloc exposició: Sala Walter Benjamin. Av. de Barcelona, 7.

Lloc òpera: diumenge 24/09/23 (a partir de les 11h30): Sala La Congesta.

Lloc actes: commemoratiu diumenge 24/09/23 (a partir de les 12h45): Cementiri de Portbou.

Saber més
Imatge 17/09/23: IL·LUMINACIONS SOBRE WALTER BENJAMIN. ACTES D'AVANÇAMENT VIII Imatge 17/09/23: IL·LUMINACIONS SOBRE WALTER BENJAMIN. ACTES D'AVANÇAMENT VIII

17/09/23: IL·LUMINACIONS SOBRE WALTER BENJAMIN. ACTES D'AVANÇAMENT VIII

Us convidem a participar als Actes d'avançament de la VIII Escola d'Estiu Walter Benjamin que tindran lloc la tarda del diumenge 17 de setembre de 2023.

-17h15. Performance de l'artista francès Franck Ancel que celebra 20 anys de performances anuals a l'entorn del Memorial Passatges. De l'estació al Memorial Passatges i retorn a la Biblioteca Walter Benjamin.

- Exposició <8 x 8> de 16 collages de cobertes de discs dissenyades per artistes a la frontera franco-espanyola, en homenatge a Le Rayon Vert de Marcel Duchamp i en relació al Memorial Passatges i a Walter Benjamin.

-18 h. Debat. L'art com a transformació: un paradigma benjaminià. A partir del llibre Art i Transformació, una mirada de final de segle de Jesús Martínez Clarà. Intervenen: l'autor, Jesús Martínez Clarà, Gabriel, Cari Oriol Serres i Pilar Parcerisas.

- 19 h. Projecció del film "Walter Benjamin. Exile de l'existance", de Christian Cabane (subtitulat).

Comencen a les 17 h; us hi esperem!

Lloc: Casa Walter Benjamin/Biblioteca. Av. de Barcelona, 11.  Portbou.

Imatge RUTES GUIADES Imatge RUTES GUIADES

RUTES GUIADES

Des de l'Associació Passatges de Cultura Contemporània us proposem les següents rutes guiades:

Els carrers de Walter Benjamin i el Memorial Passatges:

Recorregut guiat pels punts clau del pas de Walter Benjamin per la població de Portbou que inclou la vista al Memorial Passatges dedicat al filòsof alemany i realitzat per Dani Karavan. Més informació.

Ruta de la maçoneria:

Recorregut pel Portbou maçònic de finals del segle XIX i dels seus elements identificatius encara presents al poble.

Esperem que sigui del vostre interès i us esperem ben aviat a Portbou.

Horaris: hores convingudes i reserves a: info@passatgescultura.org  / +34. 660827023

Preus: 10 euros per persona (mínim 5 persones).